 |
Lewa Flanka ZAPRASZAMY NA NOWE FORUM! lewaflanka.pl/forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
el Victor
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:58, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Val Dee napisał: |
- liczymy połówki za każdego potwora, bohatera i machinę (decyduje liczba załogantów) |
to jak będzie z bohaterami i maszynami
czyli rozumiem że w kwestii klop stostujemy się na chwilę obecną do FAQ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Mintor
Administrator
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 1:25, 16 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
użyczył by mi ktoś małego Rule Booka na ksero?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Val Dee
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 23:26, 18 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
a propo głupoty:
[link widoczny dla zalogowanych]
czyli nie da się wszarżować kogoś z głupoty,
inna sprawa, że potwory/rydwany itd mogą robić pivoty
Przy okazji:
na stronach GW pojawiły się nowe erraty dla niektórych armii oraz dla podręcznika głównego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Czw 23:28, 18 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
el Victor
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:24, 26 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
czy ktoś wie jak będzie strzelał skaveński warpfire thrower w stand & shoot na szarżę ?
tylko proszę oszczędzić sobie odpowiedzi w stylu - "normalnie"...  
byłbym wdzięczny jeśli ktoś zna jakieś sensowne rozwiązanie poparte kawałkami z podręcznika lub AB lub czegokolwiek
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Val Dee
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:54, 26 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cóż... po przyjrzeniu się sytuacji wydaje się, że warpfire thrower nie może robić reakcji stand&shoot jeśli to nie on jest atakowany a tylko oddział do którego jest on dołączony.
Wnioskuje to z analogii do imperialnych datachmentów - te mają wyraźnie zaznaczone że mogą strzelać w jednostkę szarżującą ich główny oddział. O ile się nie mylę to przy skaveńskich maszynkach tego zapisu nie ma.
Jeśli sam warpfire thrower jest szarżowany to robi stand&shoot kiedy szarżujący oddział jest w pozycji wyjściowej (po deklaracji a przed ruchem).
Ale oczywiście mogę się mylić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
el Victor
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:58, 27 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Army book do skavenów str. 60 ostatni paragraf tuż na tabelką misfire dla miotacza:
"Rapid Reaction: The Warpfire Thrower can stand & shoot if IT is charged"
tyle z mojej strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Qba
Administrator
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 1:13, 27 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Zgadza się - warpfire może strzelać tylko w reakcji na szarżę na niego - sorry - choć w zasadzie nic to nie zmieniało. A zagranie tego w sposob jaki zagraliśmy był prawidlowy - ja strzelam w momencie deklaracji Twojej szarży.
Tyle z mojej strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
el Victor
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:16, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
napiszę - co mi szkodzi
chciałbym, aby zainteresowani zaznajomili się z zasadą działa włóczni w 8 ed. oraz z zasadą Martial Prowess z AB HE (str. 49) oraz z najnowszą erratą do HE 1.3 (str. 1, 2 kolumna), odsyłam tez do GW lub Border Princess lub ValDiego 
Oto co następuje (piszę, gdyż oszczędzi mi to ewentualnej niepotrzebnej dyskusji w czasie gry, kto chce - sprawdzi, a może ktoś uwierzy na słowo - ew. dowiedzie, że tak nie jest btw. mnie też było w to trudno uwierzyć, aczkolwiek miłe zaskoczenie(dla mnie)) :
HElficcy włócznicy atakują:
- z 3 rank, przy szarży
- z 4 rank, gdy nie szarżują
- z 4 rank, gdy szarżują i są hordą
- z 5 rank, gdy nie szarżują i są hordą
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
zieleniak
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:33, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Proszę o wyciąg z podręcznika na temat "Testu złamania" w 8 edycji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
el Victor
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 0:28, 02 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
rozumiem, że chodzi Ci po prostu o Break Test po Close combat
generalnie standardzik raczej zbliżony to tego z 7 ed. (nie mam przy sobie podręcznika, więc opisuję własnymi słowami)
po przegranej walce odejmujesz od LD liczbę pkt o ile przegrałeś walkę - nie zdałeś to w tył zwrot o 2k6 cali (przy standardowym infantry)
ważne - kierunek ucieczki wyznaczonej wg linii przebiegającej przez centralny punkt jednostki wroga i Twojej
jeśli wymaga wykonania wheela to jest on darmowy i nie zwraca się przy tym uwagi na położenie innych jednostek tzn. może być chwilowe pokrywanie się jednostki na jednostce (wheel ewentualnych goniących również darmowy)
może się zdarzyć, iż racji np ataku od flanki goniący po wheelu będą mieli mniej cali do pokonania by dogonić, jednak na to się nie zwraca uwagi - gdybyś wyrzucił 7", a goniący 6" i choć w skutek pomiaru wychodziłoby że dogonił to goniący i tak zatrzymują się cal przed (nie dogonili)
U Ciebie (Undead?) rzecz jasna nie łamiesz się, a jedynie tracisz ilość W o tyle ile przegrałeś w walce o czym zapewne wiesz
coś jeszcze mógłbym dodać ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez el Victor dnia Czw 1:02, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
zieleniak
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 1:20, 02 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Podobno zmienił się break test u wampirów. Teraz podobno Mogę rozdzielić obrażenia na jednostki (Np wszytkie 6 obrażeni z breaka dać ghulom. A nie jak w 7 ed. 6 Obrażeń dostawała każda jednostka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Niki
Administrator
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 1:33, 02 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
FAQ do VC, strona1.:
"Change to: All Undead units have Unbreakable and Unstable special rules".
Rulebook, strona 78, Unstable rule:
"Unstable units that loose a combat suffer one extra Wound for every point they lose the combat, with no saves of any kind premitted against thesw wounds.", dalej jest tylko o przydzielaniu ran charakterom. Nic ro rozdzielaniu na jedostki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Qba
Administrator
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:38, 02 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Wiktor - widzimy za niedługo hordę z 50-60 helfickich włóczników?
Zielony - chciałbyś ;P
Ja chciałbym sie dowiedziec innej rzeczy - jak to jest aktualnie z killing blow'em - Bartek gdzieś wyczytał w jakimś FAQu, że przy udanym KB spada zarówno bohater jak i jego wierzchowiec. Czy dotyczyłoby to też smoków? Czy chodzi o pegazy itp stwory, potwory? Stompy i thunderstompy działają TYLKO na piechotę tak?
Parry sv tylko od przodu? I czy parry sv kumuluje się w końcu z wardem? A jeśli nie to czemu kumuluje się w WoChu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PanBoryS
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:26, 02 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
dzindybry
ze swojej strony dorzucę zapytanie. czy jeżeli mamy ward save, który oblejemy, a posiadamy tarczę to czy przysługuje jeszcze parry save (oczywista spełniwszy wymagania- tj. walczymy frontalnie i na piechotę)?
pozdrawiam leB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
8 ed. jest: |
z dupy |
|
28% |
[ 4 ] |
z bańki |
|
28% |
[ 4 ] |
w sam raz |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Val Dee
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:30, 02 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli Postać dosiada potwora/rydwan i tym podobne to od KB może zejść tylko jeździec.
Stompy i thunderstompy działają tylko na: infrantry, warbeasty i swarmy.
Parry save działa tylko od przodu. Jednostki sfrenzowane nie mają bonusu za parry save, podobnie jak kawaleria. Parry save nie może być także używany podczas korzystania z magicznej broni lub tarczy.
Parry save nie kumuluje się ze "zwykłym" wardem. Natomiast kumuluje się z wardem otrzymanym dzięki piętnu Tzeentcha - bo przy tej zasadzie wyraźnie jest zapisane, że ten ward jest kumulatywny (podwyższa ward o 1).
I chciałbym jeszcze opisać jak działa to rzucanie na Oko Bogów w przypadku chosenów.
Najpopularniejszy build to choseni z wailing bannerem (dającym terror) i favour of the gods na czempionie. Ten drugi item pozwala zmienić wynik o 1 na tabeli Oka ( o ile nie wypadła 2).
Na początku gry choseni rzucają na tabelę. Mogą wtedy samoistnie przerzucić wyniki 2 i 7.
Czyli na początku nie można przerzucić tylko wyniku 4 i 5.
Oczywiście chodzi o to by trafić 11 lub 12, co nam da ward save na 4+ i stubborn (determinację). I to pierwsze błogosławieństwo zostaje już do końca gry.
Ołtarz też daje błogosławieństwo na jeden oddział w promieniu 12 cali. jeśli na kostce wypadnie już istniejący rezultat to można przerzucić ponownie. Błogosławieństwo od ołtarza zostaje na jednostce póki ołtarz nie zdecyduje się pobłogosławić inną jednostkę, bądź tą samą w kolejnej turze. Zniszczenie ołtarza nie powoduje usunięcia błogosławieństwa.
PanBoryS napisał: | dzindybry
ze swojej strony dorzucę zapytanie. czy jeżeli mamy ward save, który oblejemy, a posiadamy tarczę to czy przysługuje jeszcze parry save (oczywista spełniwszy wymagania- tj. walczymy frontalnie i na piechotę)?
pozdrawiam leB |
nie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Czw 12:32, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|