 |
Lewa Flanka ZAPRASZAMY NA NOWE FORUM! lewaflanka.pl/forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gunnila
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:49, 25 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Valdi - daj mi linka ja to wydrukuję. BP i Uściślenia są w klubie, ja mama też swoje. Daj linka do zebranych errat to też wydrukuję.
W snajperce - według tego co zacytowałeś, chodzi właśnie o bohaterów - Characters, a nie modele. Być może jest to gdzieś jeszcze wyjaśnione, ja nie twierdzę, że to wymyśliłeś, ale wg zasad przytoczonych tak nie jest.
Jeszcze pytanie - w sytuacji - BSB (L) i oddział Cold One'ów (C) szarżuje na klocek Dwarfów z championem (D) z Thanem na tarczy (T) i BSBekiem (B) Kto może odpowiedzieć na wyzwanie chorążego lizaków?
DDDDD
DDDDD
DDDDD
BTTDD
-LCCCCC
BSB i than na pewno, ale dowódca dwarfów?
W kogo bije wtedy krasnoludzki bsb? Ile dwarfów oddaje w Cold One'y, zakładając, że przeżyły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Val Dee
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 6:49, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Dowódca jest w combacie to może przyjąć wyzwanie. Jak Than przyjmuje wyzwanie to Bsb nie może bić w nikogo. Dwarfy bija normalnie w resztę jaszczurek.
Jak przyjmuje BSB to than i reszta dwarfów bije normalnie. Jak przyjmuje dowódca to than bije po oddziale, a BSB nie bije w nikogo.
Zresztą na obrazku nie bardzo widać tego dowódcę ale zgaduję że jest w 1 szeregu obok Thana (a właściwie Króla zdaje się)
EDIT:
tak mi się przynajmniej wydaje ;P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Pon 8:05, 26 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qba
Administrator
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:16, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
oko to taka sytuacja:
AAAAA xx BBBBB
..........CCC
Z tym, że tak - CCC to była szarża psów po skosie więc obsługa organek ustawiła się do mnie. Pies skrajny z prawej po overrunie nie dotykał longbeard'a z B i zgodnie z sędzią i oponentem uzgodniliśmy, że powinna nastąpić szarża we flankę A.Tylko.. Psów było 5 i w żaden sposób nie mogły się zmieścić 2 tylne w miejscu gdzie stały organy. Jak interpretować taki overrun?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Qba dnia Pon 8:16, 26 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gunnila
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:52, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Fluff - Thane to nie król, ten jest jeden, tylko dowódca twierdzy bodajże - historycznie to "wolny człowiek" [link widoczny dla zalogowanych]
Dowódca jest w pierwszym szeregu obok thana, i proszę, czy możesz wskazać źródło zasady, że wystarczy by był w jednym combacie? I jeszcze jedna sprawa - skoro wyzwanie przyjął dowódca, i wg rulebooka (nie mam przy sobie wiec bez strony, rozdział o wyzwaniach) mamy ich przestawić tak by się stykały, ile dwarfów będzie biło po oddziale?
Qba - IMO, psy w pogoni wpadaja w oba oddziały pokurczów (;p do Borysa) Chyba, że ustawienie psów było bardziej po skosie jak
AAAAA....BBBBBB
............C
..........C
.......C
Wtedy tylko w sam oddział A
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qba
Administrator
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:59, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
zgadza się było po skosie, z tym, że ewidentnie na flance - stąd wątpliwości, bo w żaden sposób się nie mieściły na tej flance..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gunnila
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:08, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Znaczy między oddziałami było mniej niż długość podstawki psa? To nie wiem, jak to rozwiązać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qba
Administrator
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:24, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
W skrócie tak (by nie komplikować sprawy dodatkowym wyjaśnieniem).
Ukalez rozstawił oddziały sporne tak by psy się zmieściły - przeciwnik nie protestował..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gunnila
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:44, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Też bym tak zrobiła, ale to już logika a nie zasady. Btw, ile psów weszło do walki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qba
Administrator
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:50, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
3 - a co do zasad - Valdee ukopał coś takiego:
Problematyczne szarże: Jeśli oddział zetknie się choć rogiem z odpowiednią strefą celu szarży, szarża jest udana. W sytuacji niemożliwości aligna ze strony szarżującego, można przemieścić oddział zaszarżowany, a także inne oddziały na polu bitwy tak, aby do aligna doszło, starając się wybrać takie rozwiązanie, które w najmniejszy sposób wpłynie na sytuację na polu bitwy.
podane w uściśleniach sędziowskich..
jak wspominałem - na najbliższych turniejach będziemy mieli w Valdim solidnego sędziego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Val Dee
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:54, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Gunnila napisał: | Fluff - Thane to nie król, ten jest jeden, tylko dowódca twierdzy bodajże - historycznie to "wolny człowiek" [link widoczny dla zalogowanych] |
Chodziło mi o to, że tylko Król może być noszony na tarczy
Gunnila napisał: |
Dowódca jest w pierwszym szeregu obok thana, i proszę, czy możesz wskazać źródło zasady, że wystarczy by był w jednym combacie? |
"Gracz może wyznaczyć do pojedynku dowolną postać stykającą się z wrogiem"
"Zauważ również, że aby wziąć udział w pojedynku, rzucuć czy podjąć wyzwanie, Postać musi być już związana walką"
Faktycznie zapomniałem o przestawieniu modeli ;P
jak dowódca przyjmuje to musi się dostawić, czyli moim zdaniem najlepiej dla niego by było jakby się zmienił miejscami z bsb, wtedy w jaszczurki wali: than, bsb i jeden dwarf, jakby się zmienił z thanem, to w jaszczurki uderza: than i dwarf...
tak mi się przynajmniej wydaje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Val Dee dnia Pon 9:57, 26 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gunnila
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:31, 26 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Chodziło mi o to, że tylko Król może być noszony na tarczy |
[img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:RVoQlxRdiWbJ9M:http://mumblog.eu/wp-content/uploads/2008/02/b-27209-asterix.jpg[/img]
Ale skończmy ten offtop
Cytat: | Gunnila napisał:
Dowódca jest w pierwszym szeregu obok thana, i proszę, czy możesz wskazać źródło zasady, że wystarczy by był w jednym combacie?
"Gracz może wyznaczyć do pojedynku dowolną postać stykającą się z wrogiem"
"Zauważ również, że aby wziąć udział w pojedynku, rzucuć czy podjąć wyzwanie, Postać musi być już związana walką"
Faktycznie zapomniałem o przestawieniu modeli ;P
jak dowódca przyjmuje to musi się dostawić, czyli moim zdaniem najlepiej dla niego by było jakby się zmienił miejscami z bsb, wtedy w jaszczurki wali: than, bsb i jeden dwarf, jakby się zmienił z thanem, to w jaszczurki uderza: than i dwarf... |
Dziękuję. To z samego Rulebooka?
Jaaaaasne, a ja niby mam pozwolić, żeby jeszcze BSB mi w oddział uderzał? Tak zagraliśmy, jakby się z Thanem zamienił właśnie, choć bez fizycznego przestawiania modeli.
Cytat: | jak wspominałem - na najbliższych turniejach będziemy mieli w Valdim solidnego sędziego Smile |
W pełni popieram, łeb nie od parady. Tylko jeszcze podawaj proszę źródła, i typujemy sędziego na DMP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Val Dee
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:05, 05 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Oj dziś popełniłem błąd... Przy trafianiu w jednostkę składająca się z bohatera i mniej niż 5 szeregowych wojaków, trafienia są rozdzielane przed rzutem na zranienie. Należy podzielić trafienia po równo między każdy model (także bohatera). Jeżeli nadal zostają jakieś nieprzydzielone trafienia to trzeba rozlosować (tak samo w przypadku gdy modeli jest więcej niż ran).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Val Dee
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:42, 05 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
mały podręcznik str. 74
i jeszcze dwie małe uwagi:
mobilizacja jest po deklaracji szarż (ibidem str.11)
po mobilizacji oddział musi wykonać reorganizację, a co za tym idzie nie może się poruszać ni strzelać (magowie mogą rzucać czary) (str.. 14)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Val Dee
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:01, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Latająca kawaleria - mimo, że porusza się w formacji harcowników nie przysługuje im modyfikator -1 do trafienia. Dotyczy terradonów, pegazów itd.
"przeciwnik strzelający w jednostkę harcowników składającą się z modeli wielkości człowieka trafiają z modyfikatorem -1"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|